CRM advies en projecten

Als je op zoek bent naar advies op het gebied van CRM en klantgericht ondernemen kun je altijd even contact opnemen. Wellicht kan ik je van dienst zijn. In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het adviseren van directies, managementteams en projectteams over CRM-projecten en klantgerichtheidsprojecten. In veel projecten is er behoefte aan gespecialiseerde consultancy of externe CRM-coaching. Advies kan bijvoorbeeld de volgende onderwerpen betreffen:

  • Klantstrategie / customer intimacy strategie / CRM-strategie
  • Blauwdruk van klantgericht processen / organisatie / systemen
  • Selecteren van een nieuw CRM-systeem
  • Begeleiding bij de implementatie van een klantgerichte werkwijze
  • Begeleiding bij de implementatie van een nieuw CRM-systeem

Onafhankelijk advies

Mijn insteek is altijd vanuit de business-doelstellingen, waarbij ICT (en CRM-systemen) een middel zijn om de commerciële effectiviteit te vergroten en geen doel op zich. In mijn adviezen en projecten ben ik volstrekt onafhankelijk: in tegenstelling tot veel andere adviseurs heb ik geen banden met leveranciers en ik accepteer van leveranciers nooit commissies, kick-backs of andere vergoedingen. Voor alle duidelijkheid: ik word af en toe door CRM-leveranciers ingehuurd voor presentaties, lezingen of advies, maar dat beïnvloedt niet mijn onafhankelijke positie en deze leveranciers krijgen geen bevoorrechte positie in bijvoorbeeld CRM-pakketselectietrajecten.

Kun je wel onafhankelijk advies gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met me op.

Share This