IK BEN RUUD

Ik geloof dat iedereen er beter van wordt als we klanten echt centraal stellen. En het is mijn passie om me daarvoor in te zetten.

Er was eens…

Lang, lang geleden studeerde ik af als informaticus en ging ik het bedrijfsleven in. Ik kwam er al snel achter dat die nullen en enen superhandig waren, maar mijn interesse ging al snel uit naar de toepassing ervan. Ik ging me bezighouden met automatisering van sales en marketing en groeide door tot business unit manager. Tien jaar later werd ik bij een van de grootste consultancybedrijven ter wereld adviseur op het gebied van CRM en data driven marketing .

Rond de eeuwwisseling begon ik mijn eigen adviespraktijk. In de jaren daarna startte ik ook nog diverse andere bedrijven, waaronder een recruitmentbureau voor CRM-vacatures en een marketingservicesbedrijf. Mijn passie voor het vak liet zich niet temmen. Zo werd ik hoofddocent van post-academische opleidingen op het gebied van customer based marketing management. Ook werd ik de eerste voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM).

In 1998 schreef ik het eerste Nederlandse boekje over CRM. Een paar jaar later was ik co-auteur van een boek over event driven marketing, dat in 2005 marketingboek van het jaar werd. Dat had tot gevolg dat ik steeds vaker werd gevraagd als spreker op evenementen over klantgericht ondernemen. Zo werd ik ook vier jaar op rij dagvoorzitter van het Nationaal CRM Congres en later ook van evenementen zoals CRM in 1 Day en Emerce Engage.

Wat kan ik voor je betekenen?

Ik zet me graag in op klantgedreven ondernemen naar een hoger plan te tillen. Een van de leukste dingen heb ik altijd gevonde om jurylid te zijn van onder meer de CRM Awards, de International Customer Experience Awards en de European Customer Centricity Awards. Heel leerzaam om de winnaars te mogen kiezen uit de best practices op het gebied van klantgericht ondernemen.

De kennis en ervaring die ik heb opgedaan zet ik graag in om organisaties te inspireren en een stap verder te helpen. Dat kan in de vorm van presentaties, workshops of als dagvoorzitter. Maar ook in het begeleiden van verandertrajecten op het gebied van customer engagement, customer relationship management of customer experience management.